REFLEXOLOGY

REFLEXOLOGY - also known as ZONE THERAPY, is an alternative medical practice involving the application of pressure to specific points on the feet, ears, and hands. this is done through using the thumb, finger and hand massage techniques without the use of oil or lotion.

Reflexology is “a system of applying pressure, usually to the feet, which practitioners believe stimulates energy and releases “blockages” in specific areas that cause pain or illness”.

Reflexology therapies are natural therapeutic methods that are based on the principle that there are reflexes in the body that map in other parts, glands and organs of the body. Through the application of pressure on these reflexes, reflexology therapy can:

• Relief tension

• Improve Circulation

• Support the body’s effort to function optimally

Reflexology helps to manage many common ailments such as:

• Musculoskeletal pain

• Insomnia

• Anxiety

• Hormonal and digestive issues to name a few

Unlike other therapies which manipulate bones or muscle tissues, reflexology can provide much needed relief through working the body reflex that ails you on a part of the body that does not.

Reflexology is one of the safest and least invasive complementary therapeutic practices available.

among the benefits that clients report are:

• Reduced stress

• Improved relaxation

• Released tension

• Decreased pain

• Improved body function

• Enhanced wellness

• Increase strength and mobility

Our registered massage therapist is also a registered reflexologist. She can incorporate reflexology into your massage treatment or if you prefer you can have a full session of reflexology.

REFLEXOLOGIE

LA REFLEXOLOGIE - également connue sous le nom de THÉRAPIE DE ZONE - est une pratique médicale alternative qui consiste à appliquer une pression sur des points spécifiques des pieds, des oreilles et des mains, en utilisant les techniques de massage du pouce, des doigts et de la main, sans utiliser d'huile ou de crème.

La réflexologie est "un système d'application de pression, généralement sur les pieds, qui, selon les praticiens, stimule l'énergie et libère les "blocages" dans des zones spécifiques à l'origine de douleurs ou de maladies".

Les traitements de réflexologie sont en effet des méthodes thérapeutiques naturelles qui se basent sur le principe qu'il existe des réflexes dans le corps qui se répercutent sur d'autres parties, glandes et organes du corps. En appliquant une pression sur ces réflexes, la thérapie réflexologique permet de

• Soulager les tensions

• Améliorer la circulation

• Soutenir les efforts du corps pour fonctionner de manière optimale.

La réflexologie aide à traiter de nombreux symptômes et affections tels que

• Les douleurs musculo-squelettiques

• L'insomnie

• L'anxiété

• Le stress

• Les problèmes hormonaux et digestifs, pour n'en citer que quelques-uns.

Contrairement à d'autres thérapies qui manipulent les os ou les tissus musculaires, la réflexologie peut apporter un soulagement en travaillant le réflexe corporel qui vous fait souffrir sur une partie du corps qui ne le fait pas.

La réflexologie est l'une des pratiques thérapeutiques complémentaires les plus sûres et les plus douces qui soient.

Parmi les bienfaits rapportés par les clients, on peut citer

• Réduction du stress

• Amélioration de la relaxation

• Diminution de la tension

• Soulagement de la douleur

• Amélioration du fonctionnement du corps

• Amélioration du bien-être

• Augmentation de la force et de la mobilité

Notre massothérapeute agréée est également une réflexologiste agréée. Elle peut intégrer la réflexologie à votre traitement de massage ou, si vous le préférez, vous pouvez bénéficier d'une séance complète de réflexologie.